Odunpazarı Belediyesi’nin Hicri Sezen Parkında yaptığı yeni yıl tasarımlarına, kendini bilmez bir adam tarafından saldırı gerçekleştirildi. Saldırgan “Burası Şeriat ülkesi” diyerek kamu mallarına zarar verdi.
Odunpazarı Belediyesi’nin Hicri Sezen Parkında yaptığı yeni yıl tasarımlarına, kendini bilmez bir adam tarafından saldırı gerçekleştirildi. Saldırgan “Burası Şeriat ülkesi” diyerek kamu mallarına zarar verdi.
Normalde bu tarz bir saldırıyı, saçı – kalalı birbirine girmiş, cübbeli, fesli, elinde âsâ olan bir zibidi yapsa, değerlendirmemiz farklı olurdu. O zaman bu saldırıyı, toplumun huzurunu bozmaya yönelik, ideolojik temelli bir provokasyon olarak değerlendirirdim.
Ancak bu örnekte durum biraz farklı.
Zabıta ekipleri saldırıyı gerçekleştiren şahsı cep telefonu kamerasına kaydetmişler. Görüntülerden açıkça anlaşılıyor ki adam normal değil. Düz yolda bile ilerleyemiyor. Eskişehir kışında, saat sabahın 5’inde kısa kolluyla dolaşan bu serseri, belli ki şişeler dolusu alkol almış. Belki uyuşturucu madde de almış olabilir. Ya da hem alkol, hem uyuşturucu almıştır.
“Şeriat isterük” diyen bu adamın ciddiye alınacak tarafı yok. Madem şeriattan bahsediyorsun, bu içtiğin içkiler nedir?
Elbette çirkin bir olayla karşı karşıyayız, ancak bu hadiseden yola çıkarak Türkiye’de zaten var olan ideolojik kamplaşmayı körükleyecek değilim.
Ortada pis bir sarhoş var, hepsi bu. Umarız hak ettiği cezayı bulacaktır.
Tarihte Bugün
Almanya bizi kıskanıyor
37 yıl önce, 30 aralık 1977’de ikinci Boğaziçi Köprüsü (Fatih Sultan Mehmet Köprüsü) 104 milyon liraya ihale edildi. Bu tarihten 4 yıl önce, yani 1973’te ilk boğaz köprümüz de inşa edilmişti.
Hani birileri diyor ya, “Üçüncü köprüyü yaptık, Almanya bizi kıskanıyor” diye. İşte bunu söyleyenlerde kuş kadar akıl olmadığını tarih söylüyor.
Kardeşim bu Almanlar salak mı? Biz birinci ve ikinci boğaz köprüsünü yaptığımız zaman bizi kıskanmıyorlardı da, üçüncüyü yapınca mı kıskanmaya başladılar? İlk iki köprüde akılları neredeydi?
Günün Sözü
Hiçbir şey korkuya dayanan saygı kadar iğrenç değildir
Albert Camus